dinsdag 14 augustus 2018

Natuurlijke deodorant

Zoeken naar natuurlijke dierproefvrije deodorant 
Geen Dove meer.

Mijn deodorant is op. Tot nu toe gebruikte ik altijd een deo-roller van Dove. Ik was daar heel tevreden over. Niet meer. Waarom?

  • Een plastic verpakking
  • Chemische ingrediënten
  • Dove maakt gebruik van dierproeven voor eigen producten of grondstoffen.
Dit alles betekent dat ik mijn Dove producten op maak en over ga naar iets anders.

Zoeken op het internet
Omdat ik mezelf niet zie staan puzzelen in een winkel, waar men een muur vol verschillende deo's heeft, ga ik op zoek op het internet. Ik vond een heel leuk blog van iemand die een hele rij deo's heeft getest.

Monique van de Vloed testte een groot aantal deo's op:
  • ingrediënten / samenstellingen 
  • geur
  • werking
  • gebruiksvriendelijkheid
  • prijs
Het verslag van de test kun je hier lezen: De grote 100% natuurlijke deodorants-test
Het bevat veel informatie en is leuk geschreven. 

Ben & Anna Vanilla Orchid deo stick
Ben & Anna Vanilla Orchid natuurlijke soda deodorant stick 
Mijn keuze is gevallen op de Ben & Anna Vanilla Orchid stick. Ik had ook een van de andere deo's uit de test kunnen kiezen, maar de verpakking van papier/karton trok mij over de streep.

Het voldoet aan al mijn  eisen. Natuurlijk, diervriendelijk (geschikt voor vegan), afbreekbare verpakking. Ik houd van vanille. 

Ik ben op zoek gegaan naar de achtergrond van het merk Ben & Anna.
Ook dat ziet er goed uit. Je kunt meer zien op deze website: ben-anna.com

Voor wie niet van vanille houdt, zijn er 5 andere geuren, namelijk: Percian Lime, Indian Mandarine, Pink Grapefruit, Provence Natural en Nordic Timber.

Hoe bevalt de stick?
Mijn stick heb ik op het internet gekocht in deze webshop: The Green Beauty Shop Dat werd snel en netjes geleverd. 
Wat opviel is dat er grote prijsverschillen zijn. Mijn stick kosten € 7,30 ik zag hem bij bol.com voor meer dan € 13,-. Mogelijk was het fout geprijsd. Inmiddels heb ik ontdekt dat ik deze sticks in Raalte kan kopen bij 
Holland & Barrett (de Tuinen). Hij is iets duurder in Raalte, maar de verzendkosten vervallen.

Inmiddels heb ik de stick een week gebruikt. Het bevalt goed. Ik gebruik hem een keer per dag, meer is niet nodig. De geur is heerlijk. Het werkt perfect. 

Monique van de Vloed concludeerde dit: "Het opsmeren vond ik wel nadelig. Het brokkelt enorm, de stukjes vallen op de grond. Maar verder geen enkel nadeel. Ik vind de prijs een zeer groot voordeel"

Ik kan me bijna volledig aansluiten bij deze conclusie. Ik vind dat het brokkelen mee valt. Het brokkelen is te verwaarlozen als je oksels licht vochtig zijn als je de roller gebruikt. Werkt dus prima als je het meteen gebruikt als je onder de douche uit komt. Ik ben tevreden!

Ben & Anna Vanilla Orchid deo stick







Geen opmerkingen:

Een reactie posten